مونته نگرو، مقصد کلیدی برای سرمایه گذاران و خانه ای امن و راحت برای خانواده ها

یک کشور کوچک مدیترانه ای که در بین مرزهای کشورهای عضو یوگسلاوی سابق واقع شده است، با سرعت در جهت رشد و پایدارسازی خود قرار دارد.

ترکیبی زیبا از کوه های خیره کننده و دریا روشن، همراه با میانگین 240 روز آفتابی در هر سال، باعث می شود مونته نگرو یک مقصد جذاب برای گردشگران، سرمایه گذاران و همه خانواده ها باشد.

از سال 2006، زمانی که این کشور استقلال خود را به دست آورد، اقدامات بسیاری در جهت کامیابی و رفاه این کشور انجام شده است. امروز، مونته نگرو یک کشور کاندید عضو اتحادیه اروپا می باشد و اخیراَ، بعنوان بیست و نهمین کشور به عضویت ناتو درآمده است.

ارزش سرمایه گذاری های بزرگ که اخیرا در این کشور انجام شده بین 400 میلیون یورو تا 1.1 میلیارد یورو می باشد و این امر مونته نگرو را به مرکز توجه بسیاری از رسانه ها و سهامداران مختلف تبدیل کرده است.

پورتو مونته نگرو – اقامتگاه های لوکس و قایق های تفریحی در تفرجگاه ساحلی

علاوه بر زیبایی های طبیعی و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این کشور، جنبه های سیاسی که بخصوص در دو سال گذشته به شدت بهبود یافته است از اهمیت زیادی برخوردار است که این کشور را مقصدی مناسب و جذاب با ویژگی های ثبات سیاسی، رشد اقتصادی، امنیت و کیفیت زندگی بالا معرفی می نماید.

از نشانه های واضح شرایط مثبت سرمایه گذاری برای تجار و سرمایه گذاران، مالیات این کشور می باشد. مونته نگرو با دارا بودن تنها 9% مالیات شرکت ها گویای شرایط ایده آل سرمایه پذیری می باشد. علاوه بر این، مالیات بر دارایی بین 0.01٪ تا 1٪ می باشد و نرخ مالیات بر انتقال املاک 3٪ می باشد.

توسعه زیرساختها یکی از دلایل اصلی پیشرفت در سراسر مونته نگرو و یک عامل مهم برای بهره وری و رشد اقتصادی پایدار می باشد. در این بخش، کشور پیشرفت های بسیار زیادی را شاهد بوده است. به عنوان مثال می تواند از پیشرفت بزرگراه ها با هزینه ای بالغ بر 1.1 میلیارد یورو تا انتقال کابل برق زیردریایی بین مونته نگرو و ایتالیا اشاره نمود که نشانگر توسعه و فراهم سازی زمینه اجرای طیف وسیعی از پروژه های بزرگ در آینده ای نزدیک می باشد.

از زمان استقلال این کشور، بسیاری از سرمایه گذاران موفق از کشورهای مختلف، مونته نگرو را به عنوان خانه دوم خود انتخاب کرده اند. این واقعیت الهام بخش دولت مونته نگرو برای تصویب برنامه ای ویژه و محدود برای اعطای شهروندی از طریق سرمایه گذاری شده است. این برنامه در اوت سال جاری اعلام شد و انتظار می رود در ماه اکتبر آغاز شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد جزییات این برنامه، شرایط و روش های دریافت شهروندی، می توانید در اطلاعیه قبلی ما را در اینجا مطالعه نمایید.

خلیج لوستیک – شهر تفرجگاه ساحلی

صاحبان پاسپورت مونته نگرو از تمامی مزایای شهروندی این کشور از جمله دسترسی بدون روادید به 117 کشور جهان استفاده خواهند کرد و لذت واقعی یک شهروند جهانی بودن را در خانه جدید خود، مونته نگرو تجربه خواهند کرد. با توجه به این موارد بسیاری از مشتریان ما با ما موافق هستند که اکنون زمان مناسب برای سرمایه گذاری در مونته نگرو می باشد!

 

* گروه یوروفست در خدمت شما می باشد تا به سوالات شما در ارتباط با مونته نگرو و این موقعیت جذاب پاسخ دهد.


Bojana Minic
مشاور سرمایه گذاری و مهاجرت
bojana.minic@eurofast.eu


لطفا موارد سلب مسئولیت ما را مطالعه فرمایید.