خودروهای هیبریدی و برقی در ایران

با توجه به قانون تصویب شده در مجلس ایران در ارتباط با هوای پاک در تاریخ 16 ژوئیه 2017، تمامی خودروهای الکتریکی و هیبریدی بومی سازی شده و ساخت داخل، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شده اند .
براساس ماده 9 این قانون، وزارت کشور با همکاری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) موظف شده است که زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری را با اولویت شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت ظرف مدت 5 سال از طریق منابع درآمدی ماده 6 همین قانون از طریق کمک بلاعوض، یارانه، تسهیلات یا حذف نمودن سود بازرگانی واردات خودروهای برقی – بنزینی (هیبریدی) و خودروهای الکتریکی، موتورسیکلت برقی، به انجام برساند.
سیستم حمل و نقل قدیمی با استهلاک بالا یکی از علل اصلی آلودگی در کلانشهرها است و باید توسط سیستم حمل و نقل بروز، پیشرفته و سازگار با محیط زیست جایگزین گردد ولیکن این جایگزینی نیازمند زیرساخت های مناسب، برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری می باشد.
سیستم های سوختی در طی فرایند احتراق باعث انتشار بسیاری از گاز های آلاینده و گلخلنه ای از جمله اکسید نیتروژن می شوند که بطور مستقیم برسلامت انسان اثر مخربی دارند و برای محیط زیست مضر می باشند و هزینه های زیادی را یه کلان شهر ها تحمیل می کنند، این در حالی است که وسایل نقلیه هیبریدی با بهینه سازی موتورهای سوختی و کاهش مصرف موارد احتراقی می توانند به طور چشمگیری از این آلاینده ها بکاهند و تاثیر مستقیمی بر کیفیت هوای کلان شهرها داشته باشند. لازم به ذکر است که خوردوهای الکتریکی بدلیل حذف سیستم احتراقی بطور کامل از انتشار هرگونه گاز های آلاینده ها مبرا هستند.
قانون تصویب شده می تواند فرصت های تجاری بسیار خوبی را در این صنعت در بازار بالقوه ایران ایجاد کند.

کارشناسان ما می توانند شما را با تاثیرات و فرصت های ایجاد شده در این زمینه برای تجارت شما آشنا نمایند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با مشاور این شرکت تماس حاصل فرمایید.
علی نجم
مدیر ارتباط مشتریان بین المللی، حوزه ایران و خاورمیانه
ایمیل: ali.najm@eurofast.eu
شماره تماس دفتر مرکزی: 0035722699222
شماره تماس تلگرام: 00989123138762
وب سایت شرکت: www.eurofast.

Please read our DISCLAIMER