نقش کشورهای حوزه بالکان برای ایرانیان

کشورهای حوزه بالکان متشکل از 13 کشور می باشد که در جنوب شرق اروپا واقع شده است.  این کشورها شامل اسلوونی، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کوزوو، مونته نگرو، مقدونیه، مولداوی، رومانی، بلغارستان، آلبانی، یونان و بخش اروپایی ترکیه هستند و شماری از این کشور ها ازجمله اسلوونی، کرواسی، رومانی، بلغارستان و یونان عضو اتحادیه اروپا می باشند.

سیاست های راهبردی و موثر ایران برای ایجاد روابط تجاری با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان می باشد و موفقیت های چشم گیری نیز صورت گرفته است ولیکن با توجه به مسائل باقی مانده در زمینه مالی و بانکی بین ایران و اتحادیه اروپا، شرکت ها و بنگاه های تجاری ایرانی کماکان با مشکلاتی در ارتباط با نقل و انتقالات مالی روبرو هستند.

اگرچه در نگاه اول کشورهای حوزه بالکان جذابیت های باقی اعضای اتحادیه اروپا را برای ایرانیان ندارند، می توانند پایگاه و پلی مناسب برای تجار و شرکت های ایرانی با اروپا باشند. ساختار های مالی و حقوقی مستقل تر و ارتباطات تجاری بین کشورهای بالکان و اروپایی می توانند راهکارهای مناسبی را مقابل شرکت ها و سرمایه داران ایرانی قرار دهد. موقعیت و شرایط کنونی کشورهای حوزه بالکان می تواند فرصتی های تجاری مناسبی را برای شرکت های ایرانی فراهم سازد.

برای هرگونه پرسشی و یا دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با مشاور این شرکت تماس حاصل فرمایید.

علی نجم

مدیر ارتباط مشتریان بین المللی، حوزه ایران

ایمیل: ali.najm@eurofast.eu

شماره تماس: 0035722699222

وب سایت شرکت: www.eurofast.eu