جذب سرمایه گذار خارجی، تکنولوژی و مدیریت بروز در پروژه های ایران

ایران کشوری با موقعیت های فراوان سرمایه گذاری می باشد که به دلیل مسائل بین المللی از صحنه اقتصاد جهانی دور بوده است ولیکن پس از برجام روند بازگشت ایران به بازار جهانی درحال پیشرفت می باشد. با توجه به دوری ایران از بازار جهانی، ایران نیازمند پیشرفت با شتاب بیشتر می باشد که بتواند با جامع جهانی همگام گردد و این امر نیازمند ورود سرمایه گذاران خارجی با تکنولوژی های جدید و بروز می باشد. از دلایل سختی جذب سرمایه های خارجی و ورود تکنولوژی های جدید می توان به عدم شناخت کافی و واقعی شرکت های خارجی از ایران، پیچیدگی های اداری، مالی، بین المللی و ریسک های غیر قابل محاسبه در ایران اشاره نمود. از دیگر عوامل موثر می توان به بروزرسانی شرکت ها و نهاد های ایرانی با قوانین و مقررات بین المللی جدید که در طی این سال ها تغییراتی داشته است اشاره نمود.

از مشکلات اولیه ایران پس از برجام می توان به مسائل بانکی و مشکلات اعتباری و نقل و انتقالات مالی اشاره کرد. با تلاش های صورت گرفته در راستای عادی سازی روابط بانکی، برخی بانک های کشور های اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه و آلمان  نقل و انتقالات مالی با ایران را آغاز کرده اند و این روند در حال گسترش می باشد.

لازم به ذکر است که، به دلیل تبلیغات یک جانبه علیه ایران و مشکلات بین المللی در این سالها، توانایی ها و پیشرفت های صورت گرفته در صنایع مختلف ایران از جمله صنایع دارویی، غذایی و انرژی که توانایی و ظرفیت ورود به بازارهای جهانی را دارند از چشم جهان به دور مانده است و این صنایع بخوبی معرفی نشده اند و نیازمند بازاریابی با تکنیک های بروز و موثر مارکتیک و برندیک می باشد.

شناسایی نیازهای کشورهای مختلف برای واردات، آشنایی با قوانین صادرات، واردات و حمل نقل کشورهای مختلف و همچنین آشنایی با ساختارهای حقوقی و مالی این کشورها می تواند اطلاعات مفید و کلیدی را در اختیار صنعت گران و تجار ایرانی برای تصمیم گیری صحیح و به موقع قرار دهد. شرکت های مشاور تجاری بین المللی مانند یوروفست گلوبال با توجه به حضور در کشور های مختلف و استفاده از کارشناسان محلی می توانند علاوه بر خدمات مختلف، دسترسی به اطلاعات تخصصی، بروز و واقعی را فراهم سازند و هزینه ها و ریسک بازاریابی و ورود به بازارهای جدید را در کشور های مختلف بطور چشمگیری کاهش دهند.

 

لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید:

علی نجم

مدیر ارتباط مشتریان بین المللی، حوزه ایران

ایمیل :ali.najm@eurofast.eu

شماره تماس  شرکت: 0035722699222

شماره تلفن همراه و تلگرام: 00989123138762

وب سایت شرکت :www.eurofast.eu